Oheisten kysymysten avulla voit arvioida ajanhallintataitojasi ja saada ideoita ajan tehokkaampaan käyttöön.

  1. Kuinka usein tehtäväsi vievät enemmän aikaa kuin oletit?
  2. Kuinka usein siivoat työpöytäsi ja sähköpostisi?
  3. Osaatko delegoida?
  4. Kun sovit tapaamisen, varaatko kalenteriin aikaa palaverin mahdolliselle pitkittymiselle?
  5. Kuinka usein työskentelet myöhään?
  6. Kuinka usein sitoudut asioihin, joissa et voi pitäytyä?
  7. Kuinka usein sanot ”ei” asioille, joille sinulla ei ole oikeasti aikaa?
  8. Kun sinulle annetaan tehtävä, kysytkö deadlinea?
  9. Kuinka usein varaat kalenteriisi aikaa vain itsellesi?
  10. Miten reagoit, kun joku kritisoi sinua siitä, että vastuullasi oleva projekti ei ole edennyt oletetusti?
  11. Suunnitteletko päivittäiset tehtäväsi?
  12. Miten selviydyt useista yhtäaikaisista projekteista?
  13. Millaiselta työtilasi näyttää?