#wpsm liikkeenjohdon konsultoinnin ytimenä on hyödyntää Kari Wikholmin kehittämää kolmimetodia, jossa yrityksen tilaa arvioidaan eri vektoreiden kautta. Jokaisessa yrityksessä on pohjalla jokin liiketoiminta-ajatus, mitä toteuttamaan on palkattu ihmisiä. Ihmiset toteuttavat eri prosesseja sovituin menetelmin ja mahdollisesti yhteistyössä kumppaneiden ja sidosryhmien kanssa. Etenkin kaupan alalla eri prosessijohtamismalleja on ollut paljon, mutta harvempia malleja, jotka yhdistävät sekä myynnin-, hr- ja kumppanuustoiminnot. Etenkin digitaalisessa busineksessa on hyvin tyypillistä, että johtaminen sokeutuu eri skaalojen välillä ja joskus on vaikea nähdä haasteita eri sektoreiden välillä. Sen takia #wpsm liikkeenjohdon konsultointi perustuu boxin ulkopuolelta tarkasteluun, jossa eri vektorit yksinkertaistetaan ja niille annetaan arvot. Arvojen tarkastelun pohjana on #wpsm kehittämä hyvä kaava:

”Fiilis x Tekniikka + Yhteistyö”

Kun lähestytään kivi-ja verkkokaupan haasteita, olen tavannut paljon ongelmia juuri siinä, kumpi on liiketoimintastrategian kannalta tärkeämpi osa-alue. Pitäisikö ensi laittaa verkkokauppa kuntoon ja sitten kehittää kivijalkaa? Entäs, jos kauppa on toiminut jo kauan ja ongelmia ei kerta kaikkiaan nähdä tai ne eivät avaudu?  Mitäs jos yrityksen kauppastrategia voitaisiin yksinkertaisesti laittaa kaavan muotoon ja katsoa sitä kautta, minkä tuloksen yhtälö antaa? Pohjana voidaan käyttää #wpsm kehittämää Digimittaria, jonka osa-alueet ovat seuraavat:

  • Fiilis mittaa ihmisten tekemistä ja life style-vaikutelmaa eri kulmin
  • Tekniikka mittaa prosesseja ja eri sovelluksien hyödyntämistä
  • Yhteistyö mittaa kaupan yhteistyötä kumppanien kanssa ja sen skaalautuvuutta

Kun yrityksen toiminnot on nyt avattu ja ne ovat saanut tuloksensa, voidaan tuloksen arvoja verrata keskiarvon tuloksin ja saadaan tietoon yrityksen yleinen taso verrattuna keskiarvoon. Jo se auttaa yritystä tekemään havaintoja, onko haasteet ihmisten, prosessien tai kumppanuuksien puolella. Mutta vielä parempaan ajatteluun ja nopeampaan kehityksen päästään, kun omaa tulosta verrataan johonkin toiseen kivi ja/tai verkkokaupan yritykseen ja syntyy kysymys: Miksi nuo ovat meitä parempia tuossa?

Perusmittaroinnilla yritys voi tarkastella yleistä tasoa, miten omat toiminnot ulkopuolisen tahon ”digimystery shopping” tavalla toteutettuna toimivat, mutta useissa #wpsm liikkeen johdon konsultaatio tapauksissa ongelmat ja haasteet ovat olleet syvemmällä joko strategian tai ihmisten johtamisen puolella. Silloin #wpsm on pystynyt auttamaan yritystä syvemmän auditoinnin kautta, jossa on avattu yrityksen:

  • liiketoiminta-ajatus
  • missio
  • visio
  • strategia
  • tunnusluvut
  • swot

Kun tähän on sitten lisätty #wpsm Digimittaroinnin tulokset, päästään ratkaisemaan isompia haasteita.

#wpsm Digimittaroinnin tuotteet:

  • #wpsm Digimittarointi ja digi mystery shopping

sisältää yrityksen kivi- ja verkkokaupan mittaroinnin  + tuloksien purku etänä (ei auditointia)

hinta 280€ + alv 24 %

 

  • #wpsm Digimittarointi ja digi mystery shopping + auditointi

sisältää kartoituksen, mittaroinnin , auditoinnin ja auditoinnin purun + tulokset

kesto 2 x 4h sisältää fyysiset palaverit + auditointityö

hinta määritellään ja sovitaan erikseen yrityskohtaisesti

Kaikista asiakastilauksista tehdään #wpsm konsultti sopimus, joka sisältää työn määrityksen, aikataulun, maksusuunnitelman ja salassapitovelvollisuudet

#wpsm on konsulttipalvelu, joka auttaa yrityksiä myynnin, markkinoinnin ja hr haasteissa digimurroksen aikana. 

kari.wikholm@wpsm.fi

0400884253