Olemme nyt päässeet viimeiseen artikkeliin Magenton konversion parantamisessa, näiden vinkkien avulla saat verkkokauppasi perusteet kuntoon ja olet valmis verkkoliiketoiminnan haasteille!

 

Tarkista kaikki automaattivastauksen sisältävät sähköpostiviestit

Muista, että nämä viestit ovat ensimmäinen kontaktisi asiakkaaseen. Automaattiviestit vähentävät työn määrää ja asiakas saa tiedon tilauksen toimituksesta tai siitä, että tilaus on tehty onnistuneesti. Tieto luo luottamusta!

 

Tarkista seuraavat asiat:

 

  • Yrityksen nimi ja logo
  • Sähköpostien muotoilu
  • Asiakastuki
  • Sosiaalisen median, kuten Facebookin, linkit

 

Tarkista sähköpostin lähetystapa

Sähköpostit eivät usein saavu perille, sillä asiakkaan sähköpostin palveluntarjoaja merkitsee viestit roskapostiksi. Siihen voi olla eri syitä, esimerkiksi väärä lähetystapa tai virheet viestin muotoilussa. Estääksesi viestien joutumisen roskaposteihin sinun tulisi valita sähköpostien lähettämiseen hyvä palveluntarjoaja, kuten Amazon Simple Email Service tai MailChimp (asiakkaamme usein valitsevat jälkimmäisen).

 

Tarkista seuraavat toiminnot:

  • Salasanan nollaus
  • Rekisteröityminen
  • Uutiskirjeen tilaus

 

Tilausvahvistusviestin tulee sisältää vain kaikki tilaustiedot

Lisämarkkinointi hoidetaan muissa viesteissä. Jos mainostat tilausvahvistuksen yhteydessä, on riskinä asiakkaan sekoittaminen.

 

Lähetä tieto tilauksen toimittamisesta

Tällä tavoin vähennät kysymyksiä asiakkailta. Jos lähetät seurantakoodin, asiakas voi seurata, minne ja milloin tuotteet saapuvat.

 

Kiitosviestit ja onnistumissivut

Muista, ettei fyysisen kaupan ja Magento-kauppasi välillä ole loppujen lopuksi suurta eroa! Voit käyttää tilaisuuden vuorovaikutukseen asiakkaan kanssa hyväksesi esimerkiksi näin:

 

  • Pyydä tilaamaan uutiskirje
  • Kutsu jakamaan sosiaalisessa mediassa
  • Pyydä palautetta
  • Tarjoa tukea
  • Anna alennusta seuraavasta tilauksesta
  • Anna pisteitä sivulle palaamisesta
  • Lisää luottamuspisteitä

 

Näytä sosiaalisen median, Facebookin, Pinterestin ja Twitterin seuraajasi, sillä tämä rakentaa luottamusta

 

Tarkista kaikki virheviestisi, 404-sivusi ja "ei hakutuloksia" -sivu

Nämä sivut on tehty toimittajan puolelta!

Useinkaan toimittajalla ei ole käsitystä siitä, kuinka asiakkaiden kanssa kommunikoidaan, joten virheviestit ovat usein vakioituja ja eivät kuvasta asiakaspalveluasi.

 

"Tietoa meistä" -sivun tulee olla vaikuttava

  • Kerro yrityksesi tarina
  • Esittele yrityksen takana olevat henkilöt
  • Voit kertoa faktoja yrityksestä
  • Kirjoita asioista neutraalisti ja laajasti
  • Ole aito

 

Tuki-, yhteydenotto- ja imprint-sivut

Puhelinnumeron, katuosoitteen ja kaupungin ilmoittaminen ovat perusasioita!

Asiakas ei ole tietokone. Yleensä lyhyt yhteydenotto puhelimitse riittää rikkomaan tunneperäisen muurin ennen kuin asiakas tekee tilauksen. Vaihtoehtoisia yhteydenottotapoja voivat olla live chat tai sähköposti.

 

Käytettävyyden testaaminen

Käytettävyystestejä ei voi tehdä liian usein. Yleensä testaamisen hoitavat ystävät tai perhe, mutta siihen voi käyttää myös ammattilaisia, kuten http://www.usertesting.com/. Palvelu on englanniksi mutta voit kutsua sinne halutessasi omia asiakkaitasi, jolloin saat vaikkapa suomalaisia asiakkaita.

Pidä huolta testin tuloksista ja uusi testit, kun olet tehnyt muutoksia!

 

 

Nopeuden optimointi

Älä anna asiakkaittesi odottaa! Jokainen millisekunti on otettava huomioon verkkokaupan latausajoissa. Korkea suorituskyky ei ole hyväksi vain hakukoneoptimoinnin kannalta, vaan myös paremman konversiosuhteen saavuttamiseksi. Jokaisen sivun täytyy toimia niin nopeasti kuin mahdollista.

 

JavaScript

Vähennä JavaScriptiä niin paljon kuin mahdollista. Selaimen täytyy jäsentää kaikki JavaScript-sisältö. JavaScript-rivien minimoiminen nopeuttaa sivun latausaikaa

 

CSS

Siisti CSS-koodi, sillä yleensä se sisältää turhia rivejä ja sääntöjä.

 

Yhdistä JavaScript- ja CSS-tiedostot

Jos vain mahdollista, yhdistä JS- ja CSS-tiedostot.

 

Optimoi kuvat

Tavallisten tuotekuvien ei tarvitse olla 300 kilotavua suurempia. Tarpeettomat tiedot, kuten EXIF-data, voidaan poistaa JPG-tiedoston otsakkeesta eri työkaluilla.

 

Yhdistä kuvat CSS-spriteiksi

Pyri vähentämään kuvien määrää yhdistämällä ne spriteksi. Erinomainen työkalu tähän on: http://spriteme.org/

 

Käytä CDN:ää staattiseen sisältöön

CDN (Content Deliver Network) auttaa vähentämään palvelimeen kohdistuvaa rasitusta. Asiakas saa staattiset sisällöt häntä lähimpänä olevasta CDN-verkosta. Suosittelemme valitsemaan Amazonin CDN:n!

 

Pyri käyttämään mahdollisimman vähän kolmannen osapuolen lisäosia käyttöliittymässä

Ei ole mikään suuri salaisuus, että yli 98 % kaikista kolmannen osapuolen Magento-lisäosista ei ole hyvin kehitettyjä. Ne luovat usein pullonkaulan suorituskykyyn, mikä hidastaa parhaita palvelimiakin.

 

Valitse palvelin, joka riittää Magento-kaupallesi

Olemme kehittäneet erilaisia serveri-/ylläpitoratkaisuja Magento-verkkokaupoille ja suosittelen tiedustelemaan asiaa tarkemmin jos olet kiinnostunut saamaan kaiken irti verkkokauppasi nopeudesta ja konversiosta.

 

 

Huonosti kehitetyn verkkokaupan ohjelmointikoodin luomat suorituskyvyn pullonkaulat

 

Korkea suorituskyky on mahdollista saavuttaa vain jos jokainen yksityiskohta on asetettu oikein. Koodaus on tehty usein huonosti.

 

Täyden sivuvälimuistin käyttö

Vähentääksesi palvelimen kuormitusta ja nopeuttaaksesi Magento-verkkokauppaasi voit asentaa välimuistijärjestelmän me käytämme tapauskohtaisesti memcached ja redis-teknologiaa.

 

Toimitus- ja palautusehdot

  • Lyhennä toimitusaika niin lyhyeksi kuin mahdollista
  • Kerro asiakkaalle tuotteen arvioitu saapumisaika tai toimita seurantakoodi
  • Tarjoa kassalla valittavaa toimituspäivää
  • Kirjoita siistit ja helposti ymmärrettävät palautusehdot
  • Jos mahdollista, tarjoa ilmainen toimitus
  • Anna asiakkaan valita eri toimitusyhtiöiden välillä
  • Tarjoa nopea toimitustapa
  • Luo hyvät palautusehdot

 

Tähän on mukava päättää tämä kolmiosainen artikkelisarja, katsotaan taas ensi viikolla mistä Magenton toiminnallisuudesta kirjoitellaan!