Magento on kuukausi kuukaudelta saavuttanut yhä enemmän suosiota ainakin verkkokaupan tekijöiden keskuudessa, ja on alkanut kerätä myös kauppiaiden mielenkiintoa. Kyseessä on tuskin ohimenevä ilmiö, seuraavassa yhdeksän syytä, miksi Magento on kilpailijoitaan parempi verkkokauppa-alusta.

 

1. Magento on skaalautuva

Magentolla on mahdollista toteuttaa niin pieniä kuin suuriakin kauppoja. Hallintapaneeli on helppokäyttöinen, ja sitä voidaan muokata juuri yrityksen tarpeiisiin sopivaksi. Toisaalta massamuokkaustoiminnot mahdollistavat satojen tai tuhansien tuotteiden muokkaamisen kerralla.

 

2. Magento on hakukoneoptimoitu

Jos verkkokauppasi on piilossa hakukoneilta, ei siitä ole juuri iloa asiakkaillesi. Hyvin hakukoneoptimoitu sivusto nostaa selkeästi asiakkaiden määrää, joten se kannattaa. Magento muodostaa automaattisesti hakukoneystävälliset url-osoitteet, ja meta-tagien luonti on helppoa, joten tekniset perusteet onvat vahvasti kunnossa.

 

3. Magento on äärimmäisen monipuolinen ja laajennettava

Magentosta löytyy jo perusasennuksessa kasapäin toimintoja, joita kilpailijoissa ei ole. Up-sell, cross-sell, ladattavat tuotteet, kehittynyt tuotekuvahallinta, Facebook-integraatiot, analytiikka, hakukoneoptimointi, asiakastilit, edistyneet promootiot jne. Monissa "valmiskaupoissa" ja muissa rahastusyrityksissä näistä joutuu jopa maksamaan kuukausihintaa. Magentossa sen sijaan kaikki kuviteltavissa olevat toiminnot ovat helposti ryhmiteltynä ja saatavilla, ja lisäksi kehittyneitä ominaisuuksia on helppo lisätä tarvittaessa. Magentolle löytyy nimittäin tuhansia laajennuksia valmiina, ja näitä muokkaamalla sekä eteenpäin kehittämällä saadaan toteutettua lähes mitä tahansa toiminnallisuuksia.

 

4. Integroitavuus

Myyntiekosysteemin luonnin kannalta on elintärkeää saada verkkokauppa integroitua ensinnäkin muihin internetpalveluihin. Magento on mahdollista integroida kiinteästi esimerkiksi Facebookiin ja muihin sosiaalisen median palveluihin. Toisaalta myös yhdistäminen muihin ohjelmistoihin, kuten varastonhallinta tai laskutus, säästävät todella paljon aikaa ja vaivaa.

 

5. Magenton suosio ja kehittäjäyhteisö

Toisin kuin monien avoimeen lähdekoodiin perustuvien verkkokauppaohjelmistojen, Magenton taustalla on suuri Varien-niminen yhtiö ja monituhatpäinen kehittäjäyhteisö. Tämä tarkoittaa, että Magentoon tullaan tulevaisuudessa saamaan yhä parempia ominaisuuksia, ja alusta kehittyy alati joustavammaksi, helppokäyttöisemmäksi ja sulavammaksi.

 

6. Magento tukee kansainvälisyyttä ja useita erillisiä kauppoja 

Nämä kaksi ominaisuuta tukevat täydellisesti toisiaan. Magentoon voi listä rajattomasti kieliä ja ja rahayksiköitä, sekä esimerkiksi tuotteiden kääntäminen on helppoa. Useat erilliset kaupat taas tarkoittavat taas sitä, että yhdellä Magento-verkkokaupalla voidaan hallita kuinka montaa kauppanäkymää tahansa. Tämä mahdollistaa maa- tai aluekohtaisten ulkoasujen ja vaikkapa tuotepromootioiden luomisen; silti tuotteiden hallinta onnistuu ja kaikki mynnit näkyvät samasta hallintapaneelista, jos näin halutaan.

 

7. Monipuoliset maksutapa- ja toimitusvaihtoehdot

Magentoon on saatavilla kaikki kuviteltavissa olevat maksutavat. Suomalaisille tärkeimpiä ovat tietysti Checkout-verkkomaksut, Maksuturva, Suomen Verkkomaksut ja pankkipainikkeet. Toimitustavoissakin valikoima on laaja, Smartpost, postiennakko, Matkahuolto jne.

 

 8. Yhden järjestelmän toteutus

Erityisesti pienet ja keskisuuret verkkokaupat arvostavat tätä ominaisuutta. Magenton avulla on mahdollista hallita verkkokauppaa kokonaisvaltaisesti mukaanlukien varastonhallinta, tuotehallinta, laskutus, lähettäminen ja raportointi. Lisäksi järjestelmään voidaan luoda rajattomasti eri tasoiset oikeudet omaavia käyttäjiä.

 

9. Magenton ulkoasusta on mahdollista tehdä ensiluokkainen

Osaavissa käsissä Magentolla voidaan toteuttaa millainen tahansa ulkoasu hyödyntäen uusimpia tekniikoita, kuten CSS3 ja HTML5 sekä jQuery. Magento on suunniteltu alusta lähtien näyttäväksi alustaksi jota on helppo muokata, tämä kaikki on etu asiakkaillesi ja ennen kaikkea sinulle myynnin edistämisen kannalta.

 

 

Magenton ehkä ainoaksi huonoksi puoleksi on todettava järjestelmän raskaus. Lamia on kuitenkin onnistunut kehitystyön tuloksena saamaan aikaan juuri Magento-verkkokaupalle optimoidun serverialustan, joka ratkaisee tämän ongelman, ja sisältää hajautetun sisällönjokajärjestelmän. Lue lisää verkkokaupoistamme tästä!

 

Lisää tietoa: http://lamia.fi/