Verkkokaupat ovat viimeisen kymmenen vuoden aikana tulleet aina vain suositummiksi. Nykyään melkein kaikilla yrityksillä on omat verkkosivut, joiden tuoton ne yrittävät optimoida käyttämällä erilaisia markkinointityökaluja. Käytä nämä vinkit hyödyksesi saadaksesi nostettua konversiota entisestään, tai käynnistämään ihmisten kiinnostus ostosten tekoon kaupassasi.

 

Vinkki 1:

 

Houkuttele asiakkaitasi ostamaan antamalla heille ilmaisia lahjoja Asiakkaalle ei ole mitään palkitsevampaa, kuin saada ilmainen lahja ostoksen mukana. Kyseessä on yleinen psykologinen ilmiö: ihmiset rakastavat ilmaisia asioita, erityisesti ilmaisia lahjoja. Kun asiakas vierailee sivustollasi ensimmäistä kertaa, huomiota herättävä ilmaisia lahjoja –mainos herättää asiakkaan mielenkiinnon tuotteitasi kohtaan. Kun asiakas harkitsee ostoksen tekemistä niin ilmaiset lahjat saattavat jouduttaa ostopäätöstä.

 

Vinkki 2:

 

Lisää asiakasuskollisuutta antamalla pisteitä toimintojen suorittamisesta sivustollasi. Olisi mahtavaa, jos asiakkaan täyden huomion voisi saada pelkästään ilmaisilla lahjoilla. Kuitenkin säilyttääksesi asiakkaat ja kasvattaaksesi asiakkaiden uskollisuutta, on pisteiden antaminen hyvin suositeltavaa. Voit palkita asiakkaita pisteillä jokaisesta toiminnosta, kuten rekisteröitymisestä, tuotteiden ostamisesta, arvostelujen lähettämisestä, ystävien kutsumisesta sivustolle jne. Palkitse asiakkaasi jokaisesta toiminnosta sivustolla ja he tulevat palkitsemaan sinut tulemalla takaisin useammin.


Vinkki 3:

 

Tee maksuprosessista nopeampi säästääksesi asiakkaidesi aikaa Kuvitellaan, että ostat yhden tuotteen verkkokaupasta ja sinun täytyy tehdä kuusi hankalaa toimenpidettä tarpeettomilla kysymyksillä. Tuntuisiko tämä sinusta ärsyttävältä? Sama asia pätee kaikkiin verkossa ostoksia tekeviin ihmisiin. Tämä on yksi pääsyistä, miksi ostoskorien hylkäysprosentti on usein suuri. Käytännöllisin tapa säästää asiakkaiden aikaa ja helpottaa maksamista on poistaa kaikki turhat vaiheet maksuprosessista. Tällä hetkellä ”yhden vaiheen maksu” on paras ratkaisu. Asiakkaasi tarvitsee vain kirjautua sisään käyttäjätililleen yhden vaiheen maksun käyttämistä varten.


Vinkki 4:

 

Rakenna jäsenverkostostasi suurempi kasvattaaksesi sivustosi suosiota. Omalla sivustollasi markkinoimisen lisäksi jäsenmarkkinointi on hyvä keino rakentaa verkosto ihmisistä, jotka voivat auttaa sinua markkinoimaan sivustoasi ja parantamaan myyntiäsi. Jäsenmarkkinointi on keskeinen ja tehokas myyntityökalu jokaiselle verkkoyritykselle. Maksat komissiota vasta silloin, kun jäsentesi hankkimat asiakkaat ostavat jotakin.


Vinkki 5:

 

”Huipputarjoukset” houkuttelevat aina paljon asiakkaita. Tietyissä markkinointistrategian jaksoissa tulisi sinun keskittyä kuumiin tai korostettuihin tuotteisiin ja mainostaa alennettuja hintoja houkutellaksesi lisää potentiaalisia asiakkaita.Käyttämällä aikalaskureita asiakkaasi kokevat houkuttelevaksi ostaa heti, ennen kuin tarjous loppuu.

 

Lisää tietoa: http://lamia.fi/