Kotisivut ovat lähes jokaiselle yritykselle nykypäivänä välttämätön liiketoiminnan edellytys. Jotta kotisivut näkyvät potentiaalisille kävijöille ja erottuvat edukseen kilpailijoista, tulee niissä huomioida tietyt tärkeät seikat. Tässä kirjoituksessa käymme lyhyesti läpi asioita, jotka sinun tulisi huomioida seuraavassa kotisivuprojektissasi.

Yleisimmät virheet kotisivujen hankinnassa

Olemme välittäneet tuhansia kotisivuprojekteja, joiden vaativuus vaihtelee yksinkertaisista käyntikorttisivusta, kompleksisiin verkkopalveluihin. Näiden projektien kokemuksella mielestämme yleisimmät virheet kotisivujen hankinnassa ovat:

  1. Ei tiedetä miksi kotisivut hankintaan
  2. Sivuilla ei ole selkeää käyttötarkoitusta
  3. Valitaan halvin ratkaisu
  4. Kotisivuprojektiin ei sitouduta
  5. Sisältöä ei päivitetä
  6. Sivut eivät toimi mobiililaitteilla
  7. Kotisivuja ei markkinoida

Jos haluat välttää nämä virheet ja saada niistä enemmän tietoa seuraavaa kotisivuprojektiasi varten, voit hankkia lisätietoa täältä.

Kotisivujen tekijällä on suuri merkitys

Suomi on täynnä toinen toistaan osaavampia kotisivujen tekijöitä, jotka vaihtelevat aloittelevista freelancereista isoihin vakiintuneisiin mainostoimistoihin. Tämä palveluntarjoajien kirjo antaa valinnan vapautta ja takaa sen, että jokaiseen kotisivuprojektiin löytyy sopiva tekijä. Hinnan lisäksi heidät erottaa toisistaan ammattimaisuus ja ennen kaikkea kommunikoinnin sujuvuus kotisivujen ostajan kanssa.

Kuten aikaisemmin mainittiin, kotisivut ovat tärkeä osa yrityksen liiketoimintaa ja tämän vuoksi niihin tulee suhtautua pitkäaikaisena sijoituksena. Tekijän valinnalla on suuri merkitys. Valintaa tehdessä pitäisi siis aina keskustella useamman projektista kiinnostuneen yrityksen kanssa ja tehdä vertailua, ennen lopullista päätöstä.

Mitä olisi hyvä tietää ennen kuin hankkii kotisivut?

Tärkeintä kotisivujen hankinnassa on kirkastaa oma tahtotila kotisivujen lopputuloksen suhteen. Mieti minkä vuoksi yritykselläsi pitää olla kotisivut ja paljonko niihin on käytettävissä resursseja, eli aikaa ja rahaa.

Teknistä termistöä ei ole välttämätöntä tietää, mutta koskaan ei ole haitaksi osata peruasioita, jotta tiedät mitä kannattaa tekijältä odottaa. Jos haluat saada lisätietoa kotisivujen ostamiseen liittyvistä asioista, suosittelemme tutustumaan koostamaamme ilmaiseen kotisivujen osto-oppaaseen.

Toivomme sinulle menestystä seuraavaan kotisivuprojektiisi!

Artikkelin on kirjoittanut Eero, Nerot.fi -tiimistä. Nerot.fi on verkkopalvelu josta löydät helposti tekijän kotisivu, verkkokauppa tai logon suunnittelu -projektiisi. Ilmaisessa palvelussa voit jättää tarjouspyynnön, jonka välitämme tuhansille suomalaisille freelancereille ja mainostoimistoille.