Tämä artikkeli on lyhennelmä kotisivuillamme olevasta kirjoituksesta Kotisivut yritykselle: kotisivujen ostajan opas.

Hyvä yrittäjäkollega, firman pyörittämiseen kuuluu oleellisena osana kotisivujen hankkiminen. Kaikki tekevät sitä ja arvaan, että sinäkin ajelehdit virran mukana.

Mutta miksi? Miksi ne pitää hankkia ja tuhlata rahaa, kun olisi muutakin ostettavaa?

Hyvä että kysyit, koska nyt kuulet kolme kivikovaa syytä:

  1. Tiesitkö, että suomalaiset tekevät päivässä noin 30 miljoonaa hakua Googlessa?
    Se on valtava määrä. Osa noista hauista tehdään sinun yrityksestäsi tai tuotteista, joita myyt. Kotisivujesi tehtävä on napata nuo ostohattuiset asiakkaat ja ohjata heidät kassalle.

  2. “Se mikä ei ole netissä, ei ole olemassa”.
    Aivan, jos yritystäsi ei löydy maailman suurimmasta palveluluettelosta, sinulla ei ole bisnestä eikä mitään myytävää. Tätä mieltä ihmiset nykyään ovat.

  3. Kotisivusi rakentaa ammattimaisen kuvan yrityksestäsi.
    Yli puolet B2B-puolen asiakkaista käy vilkaisemassa yrityksen kotisivuja ennen ostopäätöksen tekemistä. Kun olet panostanut sivuihin, asiakkaasi pitävät sinua uskottavana kauppakumppanina.

Näiden takia lähes jokaisella firmalla on omat kotisivut. Ei ollenkaan huonoja syitä, vai mitä?

Ok, myönnän – on myös niitä, jotka panostavat mieluumin Facebook-sivuihinsa. On siihenkin muutama hyvä syy.

Esimerkiksi, jos haluat selvitä minibudjetilla tai asiakkaasi ovat vahvasti Facebookissa, on ok olla siellä itsekin.

Mutta silloin myös rajoitat mahdollisuuksiasi. Todella paljon.

Sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa, on äärimmäisen vaikeaa markkinoida. Siellä ihmiset eivät halua nähdä mainoksia, vaan viihtyä. He haluavat hupia ja ajanvietettä.

Siksi Facebookissa pitää osata myydä hienostuneesti. Niin, etteivät viestisi haise kilometrin päähän mainoksille.

Omilla kotisivuilla voit myydä sydämesi kyllyydestä – ja sinun pitäisikin.

Itse asiassa, kotisivujesi päätarkoitus on myydä.

Mutta miten saat muutettua kotisivuillasi kävijät asiakkaiksi ja tuhlamaan kuin mummot Tuurin kyläkaupassa?

Se ei onnistu Pirkka™-kotisivuilla. Niillä hajuttomilla ja mauttomilla.

Hyvässä lykyssä kilpailijallasi on sellaiset. Silloin olet vahvoilla.

Jos et tietäisi noita yllä olevaa kolmea syytä, yksi tylsimmistä asioista maan päällä olisi kotisivujen ostaminen. Olet varmasti joskus käynyt sen lävitse.

Kotisivujen ostaminen ei ole helppoa. Pelkkä hinnoittelukin on täyttä hepreaa. Joku tekee sivusi 500 eurolla ja toinen 5 000 eurolla.

Usko pois, nuo hinnat on lähes aina heitetty hatusta. Varsinkin, jos aloitat kotisivujen ostamisen hintakyselyillä. Se on huonoin vaihtoehtosi.

Lisäksi kotisivuprojekti vyöryttää päällesi rekkalastillisen teknistä siansaksaa. Yksi suurin väärinkäsitysten syy on se, ettei nettifirman propellipään jutuista ymmärretä puoliakaan.

Ja kun oikein huonosti käy, ostat totaalisen turhan virityksen, jota myyjä kutsuu kotisivuiksi. Jep, asiakkaasi nauravat sinulle - tai vielä pahempaa, eivät osta sinulta mitään. Kylvät siis rahasi tuuleen.

Siksi kirjoitin sinulle oppaan, joka luotsaa sinut karikoiden ohitse ja saat rahallesi todellista vastinetta.

Opas on tarkoitettu juuri sinulle, yrittäjä. Se on kirjoitettu tarkoituksella helppotajuiseksi ilman teknistä jargonia. Löydät siitä asiat, jotka sinun on hyvä tietää, kun käynnistät kotisivuprojektin. Kuten:

  • Miten voit rahastaa tuotteistasi enemmän
  • Mikä on ylivoimaisesti tärkein asia, joka saa sivusi myymään kuin häkä
  • Millä tavalla kotisivuistasi saadaan luotettavan näköiset
  • Miten teet tarjouspyynnön oikein
  • Mitä kotisivut yritykselle maksavat
  • Ja paljon muuta...

Ja jos et ole nyt aikeissa uudistaa sivujasi, oppaassa on myös runsaasti hyviä vinkkejä nykyisten sivujesi petraamiseen. Suosittelen lämpimästi.

Jatka nyt lukemaan artikkelia sivuillemme: Kotisivujen ostajan opas.