Internet ja tekniikka ovat muuttaneet ostoprosessia.

Nykyään 93 % ostoprosesseista aloitetaan verkossa. Ostoprosessit ovat muuttuneet nopeammin kuin yrityksien myyntitavat. Ne yritykset tulevat menestymään jotka ovat valmiita muuttamaan perinteiset myyntitavat.

Perinteinen myyntitapa perustuu usein siihen, että potentiaalista asiakasta metsästetään ja myyjästä tulee tämän tietolähde. Myyjä on yksinkertaisesti ollut asiakkaan ”source of knowledge”.

Nykyään perinteinen myyntimalli ei enää toimi. Asiakkaat löytävät uskomattoman paljon tietoa internetistä. Googlaamalla tietoa löytyy helposti ja nopeasti. Näin valta on siirtynyt myyjältä asiakkaalle.

Selviytyäkseen tässä ostovallankumouksessa yritysten täytyy sopeutua ostoprossien muutoksiin. Voittajat ovat ne yritykset, jotka tarjoavat eniten hyödyllistä tietoa mahdollisemman varhaisessa vaiheessa asiakkaan ostoprosessia.

Katso ja lue lisää

 

Yritysvalmennus Esa Parikka

esa.parikka@yritysvalmennus.com
www.yritysvalmennus .com